KSZTAŁTUJ PRZYSZŁOŚĆ ŚWIATA BADAŃ

23 października 2024
Dobra 55, Warszawa, Wydział Neofilologii UW
Transmisja online
face

Dlaczego warto wziąć udział w Forum Jakości Danych?

  • Forum to przestrzeń, w której realizujemy misję inspirowania do nowatorskich rozwiązań w badaniach rynku i opinii.
  • Forum to społeczność, która wywiera innowacyjny wpływ na metody, techniki i narzędzia gromadzenia, analizy i prezentacji danych.
  • Forum to cykliczne wydarzenie, skierowane do przedstawicieli organizacji badawczych oraz firm i instytucji z różnych obszarów specjalizacji, wspierających procesy badawcze.

To miejsce, w którym kształtowana jest przyszłość świata badań.

Agenda

09:00 - 09:30

Rejestracja uczestników

09:30 - 10:00

Powitanie uczestników i wstęp
Rafał Sobczak & Grzegorz Kowalski - SoftArchitect

10:00 - 10:30

Instytut, sondażownia czy agencja? Społeczny wizerunek firm badawczych.
Agata Zadrożna - Opinia24 & Grzegorz Kowalski - SoftArchitect

10:30 - 11:00

Kasa, misiu, kasa. Czy respondenci wypełniają ankiety tylko dla zarabiania? Eksperyment na Panelu.
Weronika Nieciecka - Minds & Roses & Tomasz Roszkowski - Opinia24

11:00 - 11:30

Różnica, która się liczy: perspektywy agencji badawczej w ocenie jakości danych z badań CAWI.
Jakub Zgutka & Dawid Gajda - Difference

11:30 - 12:00

Globalne wyzwania, lokalne różnice: Jakość danych w projektach międzynarodowych.
dr Paweł Jurowczyk - ABR Sesta

12:00 - 12:15

Szkolenie z cyberbezpieczeństwa jak netflixowy serial? Power Story Learning, czyli o innowacji w e-learningach.
Rafał Wyszomirski - PowerGam

12:15 - 12:45

Przerwa kawowa + konkurs

12:45 - 13:15

Jak zatrzymać cyber-złodzieja? O skutecznych sposobach zabezpieczeń paneli.
Adam Oberda - Kantar & Rafał Sobczak - SoftArchitect

13:15 - 13:45

Interdyscyplinarne podejście do tradycyjnego narzędzia badawczego.
Jan M. Kujawski - KBR & Sylwester Kućmierowski - Adres:Media

13:45 - 14:15

Czy to cecha, czy to błąd? Czyli o stylu odpowiedzi respondentów.
Sylwia Pawłowska - IBRiS

14:15 - 14:45

Proces zarządzania panelem w jednoźródłowym, crossmediowym badaniu Mediapanel- czyli droga po jakość danych w pomiarze pasywnym.
Aleksandra Załęska & Przemysław Demianowski - Gemius

14:45 - 15:15

Czego możemy dowiedzieć się o panelistach badając nowości?
dr Barbara Krug & Agata Woźniakowska - Zymetria

15:15

Zakończenie i rozdanie nagród

address address

Miejsce

Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego
Dobra 55, 00-312 Warszawa, Polska

Sala Multimedialna
poziom 0, wejście od Browarnej / Lipowej

Poznaj naszych prelegentów

Grzegorz

Grzegorz Kowalski

New Business Director

Menedżer i ekspert w dziedzinie badań, technologii badawczych i strategicznego rozwoju biznesu. Obecnie w SoftArchitect jest odpowiedzialny za realizację innowacyjnych inicjatyw, budowaniu relacji z klientami i rozszerzaniu globalnej obecności firmy. Wcześniej jako Dyrektor ds. Badań i Dyrektor Obsługi Klienta w firmach Millward Brown i Kantar, wspierał wdrażanie nowych usług i produktów dla firm działających w różnych branżach, w tym FMCG, IT, motoryzacji, paliw i energetyki. Był również ekspertem w projektach organizacji publicznych m.in Ministerstw Cyfryzacji, Edukacji, Gospodarki, PARP oraz instytucji samorządowych.
Rafal

Agata Zadrożna

Ekspertka badań społecznych

Badaczka z dwudziestoletnim doświadczeniem. Absolwentka SGH na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne. Kierowała licznymi badaniami ilościowymi i jakościowymi. Pracowała dla instytucji publicznych polskich i unijnych, organizacji pozarządowych, instytutów naukowych oraz wielu innych klientów. Karierę zawodową rozpoczynała w firmie badawczej TNS OBOP. Do 2023 r. pracowała w Kantar Public, w tym Kantar Public w Brukseli, gdzie zajmowała się koordynacją projektów międzynarodowych. Aktualnie jest Ekspertką badań społecznych w zespole Opinii24.
Tomasz

Tomasz Roszkowski

Konsultant badań społecznych

Socjolog, badacz. Od kilku lat z ciekawością zajmuje się badaniami z problematyki społecznej oraz politycznej. Posiadający na koncie realizację wielu badań społecznych dla instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz biznesu. Na co dzień realizuje głównie badania ilościowe, ale jakościowe również nie są mu obce. Obecnie konsultant badań społecznych w Opinia24, wcześniej związany z Kantar Public.
Weronika

Weronika Nieciecka

Konsultantka Badań Ilościowych

Od 3 lat badaczka ilościowa, obecnie konsultantka w agencji badawczej Minds&Roses. Absolwentka SGH na kierunku Metody ilościowe i systemy informacyjne oraz studiów magisterskich na Uniwersytecie SWPS na kierunku Psychologia ze specjalnością Neurokognitywistyka. W pracy zajmuje się najczęściej badaniami wizerunkowymi, w tym trackingowymi oraz badaniami NPS i wspiera zespół od strony analitycznej. Na studiach zajmowała się badaniami i danymi od strony neuropsychologicznej.
Jakub

Jakub Zgutka

Research Manager

W Difference pracuje od roku. Wcześniej doświadczenie badawcze zdobywał m.in. na Uniwersytecie SWPS jako członek Centrum Badań nad Biologicznymi Podstawami Zachowań Społecznych. Posiada 9-letnie doświadczenie w digital marketingu.
Dawid

Dawid Gajda

Research Manager

Badacz ilościowy z doświadczeniem w analizowaniu wpływu nowych technologii, w tym sklepów wirtualnych, na doświadczenia klientów. Pasjonuje się badaniami wizerunku marki oraz analizą użytkowników i rynku (U&A). Autor artykułów naukowych, doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Paweł

dr Paweł Jurowczyk

Strategy Business Director

Doktor nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 20 lat łączy pasję i pracę zawodową. W pracy naukowej zajmuje się tematyką związaną z zachowaniami konsumenckimi i nowymi technologiami. Obecnie jako Strategy Business Director w Instytucie ABR SESTA kieruje pracami marketingu i client acquisition oraz rozwija produkty i usługi badawcze z wykorzystaniem nowych technologii oraz AI.
Rafal

Rafał Wyszomirski

COO, Film Producer and Executive

Od osiemnastu lat zbiera multibranżowe doświadczenia, przeprowadzając szkolenia jako trener, project manager, czy zarządzający. Pracował w sektorze telekomunikacyjnym, bankowym, medialno-telekomunikacyjnym oraz IT. Od trzech lat realizuje produkcje fabularne i dokumentalne. Uczestniczy w każdym etapie produkcji (preprodukcja, produkcja, postprodukcja). Zarządza produkcją i planem filmowym, a dekada realizacji zadań kreatywnych pozwoliła na rozwój unikalnych kompetencji storytellingowych.
Rafal

Rafał Sobczak

CEO

Współtwórca innowacyjnych systemów informatycznych skali Enterprise (panele internetowe, systemy wspierające realizację badań dowolnymi technikami, systemy ankietowe i in.). Przez 14 lat związany był z Instytutem SMG/KRC (obecnie Kantar Polska), gdzie pełnił funkcję szefa zespołu doboru prób i technologii bazodanowych. Odpowiadał za dobór prób m.in. do badania słuchalności radia w Polsce - Radio Track, jednoźródłowych badań konsumenckich Target Group Index, a także projektował i wdrażał systemy wspomagające realizację ww. badań. W SoftArchitect na stanowisku dyrektora generalnego i prezesa zarządu. Od 2020 roku pełni rolę konsultanta merytorycznego Komitetu Badań Radiowych.
Adam

Adam Oberda

Delivery Team Manager

Delivery Team Manager w Kantar Polska odpowiedzialny za kompleksową realizację badań ilościowych i jakościowych. Buduje i rozwija narzędzia oraz metody badawcze w tym Panel Badawczy Klub Kantar, gdzie dzięki zabudowaniu interdyscyplinarnych kompetencji skutecznie przeprowadza projekty badawcze zarówno dla rynku lokalnego i międzynarodowego. Od 20 lat związany z Kantar (wcześniej SMG/KRC, MillwardBrown) pracując w technikach CATI i Online. Jego uwaga aktualnie skupia się na poprawie jakości, responsywności oraz bezpieczeństwa użytkowników Panelu.
Marcin

Jan M. Kujawski

Konsultant

Socjolog, współtwórca SMG/KRC Poland (obecnie Kantar). Odpowiedzialny m.in. za uruchomienie takich projektów badawczych ja Prerss Track (obecnie PBC), Radio Track czy Target Group Index (TGI) oraz wdrożenie komputerowo wspomaganych badań telefonicznych (CATI) i osobistych (CAPI). Od 2019 roku konsultant Komitetu Badań Radiowych.
Sylwester

Sylwester Kućmierowski

Prezes

Swoją aktywność zawodową rozwijał w kierunku zarządzania telefoniczną obsługą klienta i jednostkami organizacyjnymi typu call contact center. Menedżer wysokiego szczebla zarządzania, doradca, edukator, wykładowca wyższych uczelni. Autor książek z obszaru telemarketingu. Twórca i współtwórca serii e-szkoleń "Analiza Rozmów Telefonicznych" oraz innych szkoleń e-learningowych przeznaczonych na potrzeby działań związanych ze sprzedażą i obsługą klienta. Członek Stowarzyszenia Polskiego Marketingu SMB.
Sylwia

Sylwia Pawłowska

Starsza Konsultantka ds. Badań

Psycholożka (Wydział Psychologii UW) i badaczka z 20-letnim doświadczeniem, w polskich i międzynarodowych agencjach badawczych. Specjalizuje się w badaniach postaw i motywacji oraz analizach segmentacyjnych, skutecznie łącząc „miękką” wiedzę psychologiczną z „twardymi” technikami analitycznymi. Obecnie pełni rolę Starszej Konsultantki w Fundacji Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, gdzie jest odpowiedzialna za tworzenie narzędzi badawczych, analizę danych oraz formułowanie rekomendacji dla klientów.
Sylwia

Aleksandra Załęska

Szefowa badań MediaPanel

Od 2020 r. odpowiada w Gemius za realizację crossmediowego badania Mediapanel. Z rynkiem badań związania jest od 2010 roku, pracowała w działach badań, m.in. w TVN S.A oraz agencji Content Spot. Współautorka Raportu Strategicznego IAB, prelegentka, regularnie prowadzi szkolenia dla kluczowych klientów firmy. Absolwentka Psychologii KUL. Miłośniczka sportu - uprawia wspinaczkę i nurkowanie.
Przemysław

Przemysław Demianowski

Dyrektor ds. Badań Panelowych

Z branżą badawczą związany od blisko 20 lat, zdobywał doświadczenie zarówno po stronie agencji, jak i klienta w takich firmach jak Eurozet czy Kantar. Wraz z przedstawicielami wydawców zrzeszonych w KBR, nadzorował realizację badania Radio Track oraz aktywnie działał na rzecz stworzenia nowego standardu pomiaru mediów opartego o technologie pasywne. Obecnie w firmie Gemius odpowiada za zarządzanie pionem odpowiedzialnym za panele badawcze na wszystkich rynkach. Członek PTBRiO. Prywatnie fan koszykówki, off-roadu oraz entuzjasta kosmosu.
Przemysław

dr Barbara Krug

Prezeska i właścicielka

Doktor matematyki ze specjalizacją statystyka matematyczna. Od jedenastu lat prowadzi agencję badawczo- analityczną Zymetria, która specjalizuje się w nowoczesnych badaniach marketingowych, autorskich rozwiązaniach Data Science i efektywnych technologiach. Przez wiele lat zajmowała seniorskie stanowiska w agencjach badawczych. Tworzyła i zarządzała Ipsos Marketing. Była dyrektorem rozwoju biznesu w Instytucie Badań Rynkowych (grupa Gemius).
Przemysław

Agata Woźniakowska

Partner, Chief Operating Officer

Z badaniami rynku związana od 2009 roku, najpierw w GfK Polonia, potem w Gemius i Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych, następnie w Daymaker i Kantar Research. Łączy doświadczenie badawcze i operacyjne, uczestniczyła w zarządzaniu panelem od 2011 roku.

Partnerzy II Forum Jakości Danych

Grupa Maspex

Maspex jest największą polską prywatną grupą w branży spożywczej oraz jedną z największych w Europie Środowo-Wschodniej. W 2023 roku przychody ze sprzedaży wadowickiej spółki wyniosły ponad 15 mld zł.

Maspex posiada w swoim portfolio prawie 70 marek, a jej produkty są obecne w ponad 80 krajach na całym świecie. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, Plusssz oraz La Festa, Relax, Bucovina, River, Queens, Olympos, Apenta, Vellingrad to w większości liderzy rynkowi, marki najbardziej cenione w swoich kategoriach przez konsumentów w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Więcej...

Na rynku alkoholi Maspex jest obecny od 2022 roku, w którym zakupił firmę CEDC - lidera na rynku wódki i największego importera zagranicznych alkoholi w Polsce. Posiada w tej kategorii kultowe i historyczne portfolio wiodących marek wódki takich jak: Żubrówka Soplica, Absolwent i Bols. W 2023 roku zakupił markę Becherovka. To było 21. przejęcie firmy z Wadowic, w tym 12. za granicą.

Produkty z portfolio Maspex powstają w 18 nowoczesnych zakładach produkcyjnych w Polsce i za granicą. Rocznie wytwarza się w nich 2,2 mld litrów soków, nektarów i napojów, ponad 280 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant, niemal 180 tys. ton dżemów i przetworów oraz 155 mln litrów alkoholi. Firma skupuje od polskich rolników corocznie 380 tys. ton owoców i warzyw oraz 130 tys. ton pszenicy. Maspex organizuje wiele programów społecznych i wspiera lokalne inicjatywy w powiatach, gdzie znajdują się zakłady pracy.

Więcej na stronie: https://maspex.com

Wydział Zarządzania UW

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (WZ UW) to najstarszy wydział zarządzania w Polsce i najstarsza w Europie Środkowo-Wschodniej jednostka kształcąca w zakresie zarządzania. WZ UW powstał w 1972 r. Od 1991 r. WZ UW prowadzi prestiżowy program studiów EMBA, od 2007 r. nieprzerwanie otrzymuje prestiżową akredytację AMBA. W 2017 r. WZ UW otrzymał akredytację EQUIS – jedną z 3 najważniejszych akredytacji dla uczelni biznesowych na świecie. W 2022 r. WZ otrzymał akredytację AACSB i tym samym zdobywa tzw. „trzy korony” – trzy najważniejsze międzynarodowe akredytacje. Wydział Zarządzania posiada 5 na 5 tzw. palmes of excellence przyznawanych najlepszym uczelniom i wydziałom biznesowym na świecie.

Więcej...

Wydział Zarządzania UW jest dumnym przedstawicielem polskiej edukacji biznesowej na arenie międzynarodowej i kontynuuje swoją misję formowania przyszłych liderów biznesu, gotowych na wyzwania globalnego rynku. WZ UW aktywnie angażuje się we współpracę z biznesem, partnerem wydziału są m.in.: Bank Millennium, Santander Bank, PwC, Henkel, KPMG, Mars, P&G, Bank Pekao, Schneider Electric, L’Oréal, Alior Bank, Makro, Sii.

Więcej na stronie: https://wz.uw.edu.pl

MOC.FM

Związek Pracodawców Ogólnopolskich, Ponadregionalnych i Lokalnych Mediów Radiowych MOC FM reprezentuje nadawców radiowych w obszarze związanym z branżą radiową w Polsce. Uczestniczy w projektach obejmujących różnorodne media, m.in. bierze udział w pracach nad powołaniem JIC oraz stworzeniem jednoźródłowego badania mediów. Jest głosem nadawców w konsultacjach projektów ustaw dotyczących zasad funkcjonowania mediów w Polsce a w szczególności – przyszłości Radia i rozwoju rynku radiowego.

Związek MOC FM powstał w październiku 2021 roku. Jego członkami są nadawcy stacji lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich, których łączny udział w rynku radiowym wynosi około 75 procent.

Więcej na stronie: https://mocfm.pl

PIAP

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców oraz przedstawicieli branży artykułów promocyjnych w Polsce. Skupia 160 polskich firm z branży artykułów promocyjnych. Celem PIAP jest reprezentowanie interesów branży, promowanie standardów etycznych oraz dostarczanie rzetelnych informacji o kondycji sektora artykułów promocyjnych.

Więcej na stronie: https://piap-org.pl

Warszawska Szkoła Reklamy

Warszawska Szkoła Reklamy jest – w najlepszym tego słowa znaczeniu – szkołą zawodową. Przygotowujemy naszych absolwentów do pracy w branży reklamowej i służących komunikacji branżach pokrewnych: grafice, fotografii, filmie, PR, marketingu. Rozważania teoretyczne, badania i konferencje naukowe stanowią margines naszej działalności. Stawiamy na rozwój praktycznych umiejętności naszych wychowanków będących odpowiedzią na rzeczywiste zapotrzebowanie rynku pracy. Pomagamy przemienić je w kompetencje udokumentowane i sprawdzone w działaniu.

Więcej...

Warszawska Szkoła Reklamy Sp. z o.o. prowadzi następujące placówki edukacyjne:

  • Niepubliczne Policealne Studium Plastyczne (szkoła artystyczna),
  • Wyższa Szkoła Biznesu, Mediów i Reklamy,
  • Warszawska Akademia Reklamy, Fotografii i Filmu (policealne studium zawodowe),
  • Szkoła Wizażu i Charakteryzacji SWiCh.

Więcej na stronie: https://www.akademiareklamy.edu.pl

Patroni medialni

Brief.pl
Radio Kolor